14 nowych marek, otwarcie światowego brandu, zielona inwestycja, a wreszcie wielki miejski jubileusz – tak w wielkim skrócie można opisać najważniejsze wydarzenia minionego roku dla Manufaktury w Łodzi, jednego z największych w Europie kompleksów handlowo-rozrywkowych.
Międzynarodowy brand dołącza do portfolio
2023 rok przyniósł aż 14 premier nowych najemców. Najważniejszą z nich okazało się wrześniowe otwarcie szóstego w Polsce Primarka, międzynarodowego detalisty odzieżowego, który z powodzeniem podbija polski rynek. Marka zajęła lokal o powierzchni 3 300 mkw. na zrewitalizowanym, industrialnym rynku Manufaktury. – Jesteśmy bardzo dumni z tego, że do grona naszych najemców dołączył tak duży gracz jak Primark. To z pewnością było jedno z najbardziej oczekiwanych otwarć w tym roku, co widać po wysokiej i nadal utrzymującej się dobrej frekwencji – komentuje Sławomir Murawski, Dyrektor Manufaktury. Poza tym do grona najemców dołączyła też m.in. łódzka marka modowa wiodąca prym w świecie social mediów, czyli NAOKO, najemcy ze świata fashion: Patrizia Pepe HUB, Modivo czy Olsen, a także ci związani z gastronomią, np. Salad Story.
Manufaktura zasilana energią słoneczną
W połowie roku wystartowała też jedna z największych w ostatnich latach inwestycja kompleksu – farma fotowoltaiczna składająca się z 1218 paneli solarnych. Zamontowana na dachu budynku galerii handlowej, instalacja wyprodukowała ponad 270 tys. kWh, przynosząc w ten sposób obiektowi oszczędności rzędu 280 tys. złotych. – Analizując tych kilka miesięcy pracy farmy widzimy, że to bardzo wartościowa inwestycja. Wieloletnie przygotowania i mnóstwo pracy, którą poświęciliśmy na odpowiednie zaprojektowanie i montaż paneli przynoszą bardzo dobre efekty, które są pożyteczne nie tylko dla nas, patrząc na rosnące koszty energii i nadal dość niestabilną sytuację na rynku energetycznym, ale także środowiska – mówi Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury. – To ważny krok na naszej drodze do zmniejszenia emisyjności kompleksu, a jednocześnie rozwój działań z zakresu zrównoważonego rozwoju, ujętych w strategii Manufaktury Dobrej Energii. To pionierska inwestycja w naszej branży, ale wierzymy, że będzie inspiracją dla innych obiektów handlowych – dodaje Murawski.
Miejski jubileusz
Miniony rok był też ważny dla kompleksu z Łodzi pod kątem wielkiego jubileuszu – miasto Łódź obchodziło bowiem 600-lecie nadania praw miejskich. Manufaktura podjęła współpracę z Urzędem Miasta przy organizacji tych obchodów, udostępniając jedną z 4 oficjalnych scen koncertowych podczas festiwalu Łódź Summer Festival. – 600-lecie Łodzi pokazało, że bliska współpraca sektora samorządowego z prywatnym jest nie tylko możliwa, ale przynosi wiele korzyści obu stronom. Rynek Manufaktury, od lat pełniący nieformalną funkcję miejskiego rynku, tak lubiany przez łodzian, kolejny raz stał się centrum miejskich wydarzeń i miejscem spotkań dla dziesiątek tysięcy ludzi. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że mogliśmy włączyć się w świętowanie tak ważnego jubileuszu. Było to możliwe dzięki naszym wieloletnim, ścisłym relacjom z władzami samorządowymi i ogromnemu zaangażowaniu, jakie wkładamy w działania na rzecz lokalnej społeczności – podsumowuje Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.
Walka o uwagę i czas klienta
- 2023 rok był dla nas wymagający przede wszystkim z dwóch względów. Z jednej strony musieliśmy mierzyć się z realnym spadkiem siły nabywczej Polaków i utrzymującym się niskim poziomem nastrojów społecznych, a z drugiej wyzwaniami lokalnymi, jakimi w Łodzi były piętrzące się remonty ulic wokół kompleksu – wyjaśnia Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury. – Wymagało to od nas podjęcia szeregu działań, w tym marketingowych czy komunikacyjnych, a wszystko po to, by przyciągnąć uwagę klientów i zachęcić ich do odwiedzenia Manufaktury. Szczęśliwie, dzięki najszerszej w regionie ofercie handlowej i rozrywkowej oraz wielowymiarowej atrakcyjności kompleksu zwanej w branży „customer experience”, utrzymywanej od wielu lat na bardzo wysokim poziomie, Manufaktura z sukcesami walczy o gości. Jesteśmy świadomi, że w dzisiejszych realiach, z silną i ustabilizowaną pozycją e-commerce, szeroką ofertą rozrywkową online, kompleksy handlowe podobne do Manufaktury, aby przyciągnąć klientów muszą skutecznie się wyróżniać, proponować znacznie więcej niż tylko zakupy w atrakcyjnych cenach. To właśnie troska o ciągłe ulepszanie atrakcyjności Manufaktury napędza nas do działania – dodaje Murawski. Jak pokazują wyniki zanotowane przez kompleks w Łodzi, to się udało i to z sukcesem – Manufaktura zanotowała w 2023 roku prawie 21 milionów wizyt
W planach na 2024 rok kolejne inwestycje – m.in. otwarcie taneczno-muzyczno-rozrywkowego show pod wodzą Agustina Egurroli, pomysłodawcy lokalu Manuarte, zlokalizowanego w zabytkowym budynku Elektrowni w Manufakturze, modernizacja strefy rozrywki czy toalet w budynku galerii handlowej, a także wyczekiwane pozwolenie na budowę łącznika pomiędzy budującą się stacją PKP a budynkiem galerii handlowej Manufaktury.
Link do strony artykułu: https://2fwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/nasza-wielka-sila-jest-customer-experience-manufaktura-w-lodzi-podsumowuje-2023-rok